De actie “iedereen kerstman”, georganiseerd door JONGCD&V Roeselare, werd een echt succes. Met deze actie riepen de jongeren van CD&V op om tijdens de eindejaarsperiode ook eens te denken aan wie het minder breed heeft.

Jong CD&V voorzitster Stephanie Davidts: “Met JONGCD&V Roeselare vonden we dat ieder Roeselaars kind een eindejaarscadeautje verdient. Daarom organiseerden we in december een grote inzamelactie. We riepen op om, onder meer op de stand van CD&V op de kerstmarkt, een ingepakt cadeautje te doneren. De ingezamelde pakjes wilden we dan via sociale organisaties verdelen onder roeselaarse gezinnen die het minder breed hebben. En dat zijn er nog steeds veel te veel”.

We werden echt overdonderd door de gulheid van de roeselarenaars”, gaat Helena Gheysen, initiatiefneemster van het project verder. “De cadeautjes stroomden binnen. Zowel voor baby’s als oudere kinderen kregen we verschillende cadeautjes. Sommigen gaven ons zelf meerdere cadeautjes. Ook enkele kinderwinkels uit het Roeselaarse lieten hun warm hart zien. In totaal verzamelden we meer dan 100 pakjes".

“De pakjes werden ondertussen gebracht naar Televestiaire. Dit is een winkeltje in de Noordstraat waar mensen terecht kunnen om tegen een lage prijs (tweedehands) kledij of huishoudspullen kunnen kopen. De vrijwilligers zorgen er voor dat de pakjes terechtkomen bij families die ze goed kunnen gebruiken”, gaat Stephanie verder.

Helena sluit af: “onze actie toont aan dat de Roeselarenaars een heel warm hart hebben. We konden door die gulheid een glimlach toveren op het gezicht van vele kinderen. We willen daarom deze actie herhalen tijdens de volgende eindejaarsperiode”.