Jannick De Poorter : verkozen als nieuwe voorzitter Vrouw & Maatschappij

Op 15 december 2012 werd Jannick De Poorter door de CD&V-leden van Roeselare verkozen tot voorzitter van Vrouw En Maatschappij Roeselare.
Dit is de politieke vrouwenbeweging binnen onze partij.

Wat doe Vrouw & Maatschappij ?

• wij nemen standpunten in over de positie van vrouwen in de samenleving
  • wij vertalen wat vrouwen denken en willen naar politieke eisen
  • wij bouwen aan een nieuw sociaal contract tussen vrouwen en mannen
  • wij informeren vrouwen over politieke thema's die hen als vrouw specifiek aanbelangen en interesseren, zoals de combinatie zorg-gezin en arbeid, het gemeentelijk gelijkekansenbeleid, het geweld op vrouwen, de sociale veiligheid, enz.

Onze nieuwe voorzitster wil zich hiervoor met volle goesting engageren!

Jannick Depoorter:  "Vrouw & Maatschappij is een eigentijdse vrouwenorganisatie met een duidelijke visie over mens en samenleving. We zijn dan wel géén lid van de vrouwenbeweging Femen – toch willen we meepraten over wat vrouwen vandaag denken, voelen en beleven. We weten dat dit niet evident is, want de meeste vrouwen moeten dagelijks een gevecht leveren om een goede balans te vinden tussen de combinatie arbeid en gezin tegenover de noodzaak van een vrijetijdsbesteding.

We zijn strijdbaar, maar daarom lang niet ongezellig. We proberen het nuttige aan het aangename te koppelen en daarom hebben wij in onze werking ook een grote aandacht voor de socio-culturele, educatieve en culinaire dimensies. We willen méér zijn dan een praatgroep. We zijn ook doeners. We willen verschillende soorten activiteiten plannen om een zo talrijk mogelijk publiek aan te spreken".  (citaat uit de toespraak van Jannick dd 25/04/2013)