Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Nieuws van CD&V Roeselare
Voorzitter Sander Braeye blikt terug op een geslaagde editie van Kris Zomert. Met meer dan 350 ingeschreven mensen was de fuifzaal in Trax volledig volzet. We zijn ontzettend blij om te zien dat we zoveel mensen kunnen samenbrengen voor een fijn nazomermoment.
Het CD&V bestuur en de mandatarissen blikken terug op een geslaagde zomer én deze mooi afsluiter. Bedankt voor uw talrijke opkomst. Voor foto's en sfeerbeelden van de fijne namiddag: klik hier.
Nieuws uit de gemeenteraad

MEDEDELING: Astrid Deceuninck kiest voluit voor haar gezin en zet een stap opzij als gemeenteraadslid. Hierdoor krijgt eerste opvolger Margot Wybo de kans om door te schuiven vanuit het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst naar de gemeenteraad. Haar plaats in het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst wordt ingevuld door Greet Verhelle (tweede opvolger). We willen Astrid uitdrukkelijk bedanken voor haar inzet voor de partij. We wensen Margot en Greet alle succes toe!
De scouts van Roeselare hebben zondag officieel hun nieuwe lokalen in gebruik genomen. De bestaande lokalen in het Gryspeerdts Hof werden uitgebreid met onder andere een leidingslokaal, een loods, twee nieuwe werkingslokalen en een materiaalruimte. JONGCD&V voorzitter Stéphanie Davidts (oud leiding Scouts Roeselare) is erg blij met deze uitbreiding want elk jaar stijgt het ledenaantal van de Scouts Roeselare.
De Maten van Peegie bliezen verzamelen voor het 37ste ‘Peegiefeeste’. Dit werd georganiseerd in De Vossenberg in Hooglede. Traditioneel was er eerst de ‘intronisatie’ van een aantal nieuwe Maten aan het standbeeldje van Peegie op de Botermarkt. Dit jaar is er sprake van 22 nieuwe maten (waaronder 5 CD&V’ers) die van een van de berek-leden, hun meter of peter binnen de Maten van Peegie, de felbegeerde medaille kregen.
(Mieke Vanbrussel ontbreekt op de foto.)
CD&V Senioren gaan op bezoek bij INAGRO in Beitem op vrijdag 27 september 2019

Inagro vzw is een extern verzelfstandigd agentschap van de Provincie West-Vlaanderen. We nemen een blik achter de schermen  van Inagro, het grootste praktijkonderzoekscentrum voor land- en tuinbouw in Vlaanderen. Op de campus beschikt Inagro over moderne infrastructuurvoor onderzoek in diverse onderdelen van land- en tuinbouw: groenten in openlucht en in de serre, akkerbouw, witloof, eetbare paddenstoelen, biologische landbouw, energie, water,...
Het eigen labo helpt het onderzoek en analyseert bodem en waterstalen om landbouwers op maat te kunnen adviseren

We verzamelen 13.30 u. Stipt in Inagro, Ieperseweg 87, Beitem Rumbeke.
Er is een ruime parking.
Eerst krijgen we koffie en een inleiding met film,  om 14 u begint de rondleiding. De rondleiding duurt ongeveer twee uren.

Deelnameprijs: € 3.00 per persoon (koffie en gids) ter plaatse te betalen.
Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen ten laatste op maandag 16 september, wie niet vooraf ingeschreven is kan op die dag niet deelnemen aan het bezoek.

Voorzitter Francine Degroote gsm 0478/410923, francine.degroote@skynet.be
Secretaris Agnes Depreytere  gsm 0473/990194, cdenvsenioren@gmail.com
Vrouw&Maatschappij Roeselare organiseert QUIZAVOND
Voor de 5de keer organiseert Vrouw & Maatschappij Roeselare haar Quizavond, waarin leuke weetjes gecombineerd worden met ietwat moeilijker vragen. Dit jaar vindt de quizavond plaats op vrijdag 11 oktober 2019 in Zaal "De Zilverlink" in Roeselare. Vrouw & Maatschappij nodigt alle dames én heren uit naar  "Quiz for Life" :  een superleuke avond waarop eenieders kennis grondig getest wordt. Ook jij bent meer dan welkom met een eigen quizploeg.