De jaarwisseling kondigt ook bij CD&V Roeselare belangrijke wissels aan. Met schepen en OCMW-Voorzitter Geert Depondt, gemeenteraadslid en oud-schepen Frans Dochy en OCMW-raadslid en oud-schepen Patrick Allewaert maken drie ervaren bestuurders een stap achteruit op het Roeselaarse politieke toneel. Zij worden opgevolgd door schepen Bart Wenes, Caroline Martens en Greet Verhelle in de gemeenteraad en Veroniek Desender in de OCMW-Raad. Bart Wenes wordt als schepen van cultuur op zijn beurt opgevolgd door huidig gemeenteraads-
voorzitter Dirk Lievens, die de voorzittershamer doorgeeft aan Ria Vanzieleghem. Stefaan Van Coillie neemt tot slot de rol van CD&V-fractieleider in de gemeenteraad over.

‘De vernieuwing die al ingezet werd met de burgemeesterswissel begin dit jaar, trekt zich nu verder door. Met CD&V willen we steeds opnieuw een nieuwe wind door Roeselare laten waaien. Dat betekent ook dat we nieuwe mensen kansen willen geven. Tegelijk wil ik namens de partij me bijzonder dankbaar en respectvol opstellen tegenover de ervaring en deskundigheid waarmee Geert, Patrick en Frans al die jaren bestuurd hebben’, weet CD&V-voorzitter Jannick De Poorter.

‘De wissels zijn in feite erg logische stappen. Bart Wenes is één van de sterkhouders en heeft als schepen al bewezen te kunnen besturen. Daarenboven was hij beroepshalve 30 jaar lang actief in de welzijnssector en maakte hij in het verleden ook al deel uit van de OCMW-Raad. Cultuur, toerisme, … zijn dan weer op het lijf geschreven van Dirk Lievens. Als fractieleider toonde Ria Vanzieleghem al meer dan eens haar leiderschap van de CD&V-gemeenteraadsploeg. Haar kalme en serene manier van werken zal goed van pas komen’ stelt Burgemeester en CD&V-kopman Kris Declercq.

Op de foto vlnr : Bart Wenes (Nieuwe OCMW-voorzitter)| Caroline Martens (nieuw gemeenteraadslid) | Dirk Lievens (Schepen) | Veroniek Desender (nieuw OCMW-raadslid) | Greet Verhelle (nieuw  gemeenteraadslid) |Stefaan Vancoillie (nieuwe CD&V Fractieleider) & Ria Vanzieleghem (nieuwe voorzitter gemeenteraad)

Geert Depondt kijkt tevreden terug : ‘Van een jonge snaak die mocht starten in de gehandicaptenzorg tot de uitbouw van het OCMW en het Zorgbedrijf tot wat ze vandaag zijn, doet me voldaan terugkijken op een goedgevulde carrière. Als hoogtepunten onthoud ik toch vooral de tandem met toenmalig Minister Luc Martens als zijn kabinetschef, het professionaliseren van het Roeselaarse OCMW met het Welzijnshuis als gebouw en uniek aanspreekpunt voor iedereen met vragen van sociale aard, en de historische doorbraak met de fusie van het voormalige stedelijk ziekenhuis en het Heilig Hart-ziekenhuis Roeselare-Tielt tot AZ Delta, eerst met een intentieverklaring in juli 2012 en uiteindelijk met de oprichting in januari 2015.’