Nu de wegeniswerken achter de rug zijn was het zondagmorgen duidelijk : "Oekene is blij: de werken voorbij". Onder dit motto organiseerden de buurtbewoners 'Vrienden van Oekene" (°) een ontmoetingsmoment in de vorm van een gezellig dialoog-ontbijt. De buurtbewoners wilden de aannemers, de arbeiders & het stadsbestuur op die manier bedanken voor hun werk met een mooie ontbijttafel. Het resultaat mag inderdaad gezien worden! Ere-gasten waren dan ook de aannemer, de arbeiders & Schepen Griet Coppé van Openbare werken.  Het werd een fijne morgen met croissant, boterkoek, fruitstap, koffie én chocomelk voor de kinderen. De zon overgoot alles & we zagen dan ook niets anders dan goedgezinde mensen.

Medeorganisator Dirk Lievens glunderde : "De romantiek van Oekene is een beetje terug door deze vernieuwde straataanleg. Niet in kassei maar ook niet meer het ruime doorrijdorp van de jaren zeventig.  Een stuk eigentijdser."

Er waren tal van fijne ontbijtbabbels met de inwoners over de toekomst van Oekene. Welke toekomst gaan we uit met Oekene ? Wat met de grote parking? Hoe groen mag/moet Oekene worden ?  Burgemeester Luc Martens, schepenen Kris Declerck, Nathalie Muylle & Griet Coppé luisterden alvast aandachtig. Stof genoeg om ook in de komende jaren verder aandacht te hebben voor onze deelgemeente Oekene!

CD&V is erg tevreden met dit ontbijt-initiatief dat startte bij de lokale bewoners. Dit ontbijt verbindt mensen & het bood de kans om in dialoog te gaan met de Inwoners van Oekene. Daar staan we 100% achter. Een dikke pluim voor Oekene , zijn inwoners & de organisatoren!

- Klik hier om het verslag in Het Laatste Nieuws (8 juli 2013) te lezen

- Klik hier om het artikel in Het nieuwsblad (8 juli 2013) te lezen

(°) bewoners en Oekenaars:  Carlos Algoet, Gentil Leflere, Natalie Vandamme samen met de gemeenteraadsleden Dirk Lievens, Stefaan Vancoillie, Frans Dochy,  met de steun van heel wat toffe neringdoeners zoals Els Cornelissen, Caroline van de Bakkerij, Annemie van Annemieke,  Yannick en Audrey van de Kroon en ijscreateur Algoet , fietsenhandelaar Popelier & acw Rumbeke-Oekene