Op 30 mei was de Grote Markt in Roeselare eventjes een groene plek.  Er stonden 23 milieuvriendelijke wagens in een mini-salon. De organisatie was in handen van de milieuraad, die meteen de initiatieven voor groene mobiliteit lanceerde.

Schepen van Duurzaamheid Nathalie Muylle: «  Stilaan beseffen we dat we als stad moeten ondernemen nu die milieuvriendelijke wagens op de markt zijn.  Daarom zal de stad Roeselare de komende jaren zijn wagenpark vervangen door groene auto’s. De wagentjes om in de stad zelf rond te rijdenworden elektrische wagens, de lichte vrachtwagens zullen rijden op aardgas en personeelsleden die naar Gent of Brussel moeten voor een vergadering, zullen met de trein moeten gaan.

Tot op heden is er nog geen infrastructuur voor handen om elektrische auto’s op te laden.  Maar daar komt binnenkort verandering in.  Op 15 juni opent het eerste oplaadpunt in de centrum van de stad.  Eandis zal een oplaadpaal installeren op de Botermarkt.  Dit najaar komt het eerste aardgastankstation te Roeselare.

« We willen tot een duurzame mobiliteit komen, die leefbaar is voor de inwoners en de bezoekers »