Ria Vanzieleghem

12 december 1956

• Geboorteplaats:

Roeselare

Ik ben gemeenteraadslid in Roeselare & ik ben ook voorzitter van de gemeenteraad.

Politiek betekent voor mij onder de mensen komen en horen wat hun bekommernissen zijn, op een eerlijke manier communiceren, vertrouwen geven en het vertrouwen waard zijn. Luisteren met respect voor ieders eigenheid en vooral doen wat je zegt.

Vanuit de kracht van mensen, wederzijds vertrouwen en een gezamenlijke verantwoordelijkheid werk maken van een fijne stad voor iedereen.

De groeiende kloof tussen rijk en arm moet aangepakt worden, er zijn teveel mensen die uit de boot vallen. Ik wil werken aan meer en gelijke kansen door een sterk armoedebeleid, door onderwijs die ook toekomst biedt aan zwakkere leerlingen.

De druk op de gezinnen stijgt. Het is veelal zeer moeilijk om werk en gezin te combineren. Dat impliceert dat de draagkracht van de gezinnen om zelf zorg op zich te nemen sterk vermindert. De vergrijzing van de bevolking groeit verder aan en de vraag naar kinderopvang wordt steeds groter. Het is belangrijk dat men vroegtijdig inspeelt op deze noden en toegankelijke en betaalbare zorg kan bieden.

Het verenigingsleven verder ondersteunen, verenigingen geven zuurstof en energie aan onze samenleving.

Vanmiddag voerde Vrouw & Maatschappij Roeselare haar jaarlijkse "Witte Lintjes-actie" aan het Busstation. Ze vragen dit jaar…