JIJ WEET HET AL EERSTE
20/03/2017

Beste CD&V-lid,

Als partijbureau namen we met beide handen het aanbod van CD&V nationaal aan om een traject uit te tekenen dat ons moet voorbereiden op de verkiezingen. De aftrap ervan gaven we eind vorig jaar toen we op het open partijbestuur met alle aanwezigen een oefening maakten over onze identiteit als Roeselaarse CD&V. Toen stelde onze Burgemeester ook een tiental thema's voor waarover we als partij met blik op de toekomst zouden moeten nadenken.

Vandaag zijn we klaar om de volgende stap van dit proces te nemen en trappen we straks via de media ook de organisatie van onze Toekomstateliers af onder de noemer 'Jij maakt Roeselare'. We organiseren doorheen het jaar zes Toekomstateliers waarbij met jou als partijlid en een aantal geselecteerde Roeselarenaars willen brainstormen over de toekomst van de stad. De combinatie van de locatie waarop we de ateliers zullen organiseren, de sprekers die er aan het woord zullen komen en de aanwezige mensen, zal leiden tot nieuwe, verfrissende insteken die als basis voor ons verkiezingsprogramma van 2018 horen te dienen.

We willen het partijprogramma niet alleen voor jou, maar nog liever samen mét jou schrijven. Letterlijk 'jij maakt Roeselare', dus. Een eerste overzicht van de ateliers en de te bespreken thema's zal u vinden op www.jijmaaktRoeselare.be.

Langs deze weg nodigen we u graag uit op het eerste van die zes toekomstateliers, rond het thema Energie en Klimaat. Dit vindt plaats op zaterdag 1 april om 10:00u in MIROM, Oostnieuwkerksesteenweg 121, Roeselare. Burgemeester Kris Declercq, schepen Marc Vanwalleghem en MIROM-directeur Koen Van Overberghe nemen onder andere het woord, maar ook jij krijgt zelf de kans om jouw visie over energie en klimaat te geven.

Nadien vindt een rondleiding in MIROM plaats en afsluiten doen we met een hapje en een drankje. Inschrijven is niet verplicht, wel gewenst, via jijmaaktRoeselare@gmail.com.

Graag tot dan!

Kris Declercq, burgemeester