N°1 - 28/01/2015

Het stadsbestuur van Roeselare wil in 2015 werk maken van 10 prioriteiten: "RSL2018: van Goed naar Beter!" De stad heeft haar meerjarenplan 2014-2019 aangepast & haar budget voor 2015 voorgesteld. Dit vanuit het belangrijke principe: Ontvangsten moeten uitgaven dekken. Voorzichtigheid op vlak van de financiën blijft dus geboden.

Onze CD&V-mandatarissen hebben voor 2015 een ambitieus plan met 10 prioriteiten. We willen Roeselare verder uitbouwen tot een goedgezinde stad maken met volgende doelstellingen:

• Het verbeteren van de kwaliteit van het wonen en de bredere leefomgeving
  • De bereikbaarheid van onze stad en een vlotte afwikkeling van het verkeer
  • Sport, cultuur, economie en commercie…
    de stad blijft bruisen
  • We steunen wie onderneemt
  • We willen een warme en zorgzame stad
  • We worden groener en duurzamer
  • Dienstverlening op maat van de klant
Op de webste kan je 10 concrete prioriteiten bekijken.

Noteer nu reeds de datum van de Nieuwjaarsreceptie in jouw agenda. Binnenkort ontvang je nog een persoonlijke uitnodiging.
Inschrijven kan door hier te klikken. Gratis inkom.

Vrouw & Maatschappij Roeselare organiseert op donderdag 12 februari in de Cityscoop te Roeselare een filmevent ten voordele van Child Focus. In het voorprogramma brengt mevr. Heidi De Pauw, algemeen directeur Child Focus, aan de hand van concrete verhalen een boeiende lezing omtrent de werking van de stichting. Vervolgens overhandigt Vrouw & Maatschappij haar cheque als steun. Tevens maakt u kans op enkele mooie prijzen die verloot worden onder de aanwezigen.

Hierna wordt in première “Fifty shades of Grey” getoond, de spraakmakende film naar de bestseller “Vijftig tinten grijs”, roman van E.L. James.

• Donderdag 12 februari 2015
  • Deuren : 19 uur - Aanvang: 19 uur 15
  • Deelnameprijs : 25 euro (film & receptie inbegrepen)
  • Deelname bevestigen via jannick7@hotmail.com

Stad Roeselare pakt uit met de bouw van 40 aanleunappartementen:  Speciaal voor senioren bouwt De Mandel veertig nieuwe sociale flats vlak naast het woon-zorg- en dienstencentrum De Zilverberg in de Knokuilstraat. Senioren kunnen er zelfstandig wonen, maar wie daar behoefte aan heeft, kan ook beroep doen op de diensten van het woonzorgcentrum, zoals het restaurant of activiteiten. De werken gingen begin januari reeds van start.

OCMW-voorzitter Geert Depondt: "De nood aan sociale huisvesting wordt steeds groter. Die groei zie ik niet meteen afnemen, In samenwerking met stad Roeselare wordt er een toewijzingssysteem uitgewerkt, waardoor mensen vanaf 65 jaar voorrang zullen krijgen voor dit project."

Vorige week kon een fiere voorzitter Marc Himpe opnieuw een grote groep van Roeselaarse CD&V-senioren verwelkomen op de eerste activiteit van 2015. Hij wenste iedereen van harte een gelukkig Nieuwjaar.

Daarna stelde hij de eregast voor: Burgemeester Luc Martens. Hij gaf een boeiende uiteeenzetting met als titel: “Roeselare: van Goed naar Beter!”. Hij had ook  bijzondere aandacht voor de financiële toestand van de stad. Daarnaast gaf hij toelichting over de toekomstige ontwikkelingen en uitdagingen in Roeselare.

De volgende bijeenkomst van de Roeselaarse CD&V-senioren is gepland op donderdag 5 maart  2015 om 9 uur 30 : "te gast bij RIHO" (politie Roeselare)