NIEWSBRIEF
N°1 - 07/07/2016

Morgen (30 nov) opent "Het Vrijetijdspunt" van Roeselare haar deuren in de Zuidstraat 17. Je kan er met al jouw vragen rond vrije tijd terecht: van het vrijetijdsaanbod tot advies & hulp bij het organiseren van jullie evenement. Men helpt jou zowel online, telefonisch als aan het loket.

Op zaterdag 9 januari vindt de Nationale Nieuwjaarsreceptie van CD&V plaats in 'De Shop' in Antwerpen.
De receptie vangt aan om 17u en eindigt omstreeks 20u. Onze partijvoorzitter Wouter Beke geeft zijn nieuwjaarsspeech om 17u50.

Klik hier om je te registeren voor de nationale nieuwjaarsreceptie en indien gewenst zich inschrijven voor de busdienst.

De bus vertrekt om 15u25  in Roeselare, Accent Business Park, Kwadestraat 153.
Opgelet: enkel toegang voor leden op vertoon van de lidkaart of bevestigingsmail.

De kerstverlichting in Roeselare wordt dit jaar vernieuwd met led-lampjes. Kris Declercq : "Blikvanger én Europese primeur dit jaar is 'Vague': een golvende ledwand met 10.000 lampjes die op "De Munt" te bewonderen is. Ideaal voor een kerst-selfie".

Opmerkelijk : de volledige kerstverlichting verbruikt maar evenveel als 20 senseo-koffiemachines. Extra zuinig!

Roeselare organiseert voor het derde jaar op rij een opvang voor daklozen tijdens de wintermaanden. Van 1 november 2015 tot eind maart 2016 kunnen mensen die een warm bed zoeken, terecht in de Noorderbrug in de Noordlaan. Dit initiatief van het OCMW startte in 2013 met financiële steun vanuit de Provincie & de Stad Roeselare

Afgelopen dinsdag streek de BrouwerWIJ neer in “Het Sacrament" in Roeselare. De leden van de regio Roeselare-Tielt verkozen Ilse Himpe als nieuwe regiovoorzitter.

Het werd een BrouwerWIJ met fijne ontmoetingen, creatieve ideeën voor het ledenblad, samen vogelpikken & tafelvoetballen. Er werd ook geproefd van het WIJ-bier & het WIJ-Water. Kortom : een erg gezellig WIJ-treffen.  Geniet even na & bekijk de foto's op onze website

Op het Stationsplein en in de voetgangerszone van de Ooststraat worden verzinkbare paaltjes geplaatst om de veiligheid van voetgangers en fietsers te verzekeren. Zo zal het verkeer de voetgangerszone niet meer kunnen kruisen buiten de laad- en losmomenten. Tussen 11 uur ’s morgens en 6 uur de daaropvolgende ochtend is autoverkeer verboden.

Eigenaars en huurders van een garage kunnen hun garage altijd bereiken. Zij krijgen een gsm-nummer waarnaar ze kunnen bellen om de paaltjes te doen zakken.