NIEUWSBRIEF
N°7 - 18/06/2015

"1 miljoen Belgen zoeken hulp bij belastingaangifte" kopte een krant onlangs. JONGCD&V Roeselare vindt dat vooral jongeren best wat hulp kunnen gebruiken bij hun eerste belastingbrief. Daarom organiseert JONGCD&V op donderdag 25 juni om 19u00 voor alle jonge Roeselarenaars een info-avond rond 'mijn eerste belastingbrief' in het leescafé van Arhus.

Burgemeester Luc Martens staat al tien jaar aan het roer van Roeselare. Hij blikt terug op een periode waarin de stad een belangrijkere centrumstad is geworden. 'Tachtig procent van wat ik wou bereiken tijdens mijn burgemeesterschap heb ik verwezenlijkt. De andere twintig procent is in volle productie', zegt hij vol overtuiging.

Mensen graag zien, is volgens Luc Martens de belangrijkste eigenschap om een goede burgemeester te zijn. 'Je moet de mensen graag zien als ze iets ondernemen in je stad, maar ook als ze in de miserie zitten.'

Vandaag deelden de dames van de werkgroep "Vrouw & Maatschappij" leuke BQQ-handschoenen uit aan de papa's in de Roeselaarse winkelstraten waarbij ze hen oproepen om hun recht op ouderschapsschapsverlof effectief op te nemen.

Van vrijdag 19 t.e.m. 22 juni staat Roeselare volledig in het teken van de "Batjes 2015" , dé koopjesdagen van onze stad.

Het Europees Parlement heeft een nieuw Europees subsidieprogramma voor de verdeling van melk, fruit en groenten op school goedgekeurd. Met deze samenvoeging wil de EU verder obesitas op jonge leeftijd helpen bestrijden. “Naast de subsidies voor de melk, het fruit en de groenten, wordt er ook een stuk van het budget voorzien voor educatie,” weet Europees parlementslid Tom Vandenkendelaere. “Deze ondersteuning is dus een triple-win: 400.000 kinderen leren gezond eten op school, ze krijgen een positief beeld van de landbouwsector én de landbouwer zelf krijgt een duwtje in de rug!“

Sinds 15 mei zijn 25 moestuiniers op de wijk Wallemeers (in Roeselare) druk in de weer om met schop en spade hun perceel tot een smultuin van zelfgekweekte groeten en fruit om te toveren.

Morgen, zondag 14 juni,  kan iedereen van 14 u. tot 17 u. kennis maken met deze volkstuinen in de Kasteeldreef. Ook heel wat andere organisaties en verenigingen die allemaal rond een aspect van stadslandbouw en samen tuinieren werken zullen van de partij zijn.