N°9 - 09/12/2013

Begroting op veilige koers

Vendunt molores ut iur, comnimi, sinciminulpa poritia eos eum quos eum am volla doluptatia voluptatem fugiamusci doluptia id quas volut laceati orrunt iuntiunt enimint, a consequidem is poressequam, odis arion nobitionem quam dia dolo berum solorpos et, ut elecaest, et vitia vitat as et as est utem ne laciet dolor accuptat volor sum ipsaerrum quidendebit, con natenda vendae pore non nusda nossum acil idusanda dolorae non con pa verum idesto tessecus.

Sinds kort kunnen de bewoners van Krottegem hun wijk opnieuw bereiken via de Kop van de Vaart: gelijktijdig werden verkeersvertragers aangebracht om het sluipverkeer aan te pakken. Na signalen van de bewoners nam Schepen van Mobiliteit, Griet Coppé de nodige maatregelen.

Onze webredactie had een webinterview met een tevreden Krottegembezieler Frank Wauters & Schepen van Mobiliteit Griet Coppé. Ook de lokale middenstand uit Krottegem is blij met de ingrepen. Lees het volledige interview op onze website.

Het stadscentrum is sinds zaterdag 7 december tot zondag 5 januari ondergedompeld in een warme eindejaarssfeer. Van het kerstdorp met ijspiste op de Grote Markt tot het reuzenrad op het Stationsplein, er is voor elk wat wils.

Schepen Kris Declercq : "Wat we dit jaar in Roeselare presenteren, is niet vergelijkbaar met andere steden. We zijn absoluut de sfeerstad van het land". Lees er alles over op onze website.

We wensen iedereen een fijne kerst- & eindejaarsperiode. In deze periode willen we onze kerstvreugde ook delen met wie het wat minder goed heeft. Door de verkoop van oranje handschoenen steunen we kansarme gezinnen in eigen land & tegelijk ook de actie 21-21 voor de Filipijnen.

Samen met ‘Ondernemend Roeselare’ kan je ons op de twee koopzondagen vinden in de Zuidstraat , vlakbij Bakkerij Mahieu. We verwelkomen je graag met bij glaasje jenever of Glühwein en zo steun je de actie 21-21 voor de Filipijnen.

CD&V is er paraat om oranje handschoenen van de actie #warmvlaanderen te verkopen t.v.v. van vzw Gandalf & Haiyan 2121 (Music For Life).

Tussen 4 & 12 januari maken de Burgemeester & de schepenen , samen met de volledige ploeg gemeenteraadsleden & OCMW-Raadsleden een Goed Gezinde tour doorheen de rand van onze stad om iedereen een gelukkig nieuwjaar te wensen.

Tijdens deze 4 nieuwjaars-dialoogontmoetingen kan je ook een paar handschoenen op de kop tikken voor het goede doel. In onze volgende nieuwsbrief verneem je er alles over.

Op zaterdagavond 15 februari verzamelen we met alle Roeselaarse CD&V-leden voor onze jaarlijkse nieuwjaarsreceptie. Veel kunnen we nog niet verklappen...

Maar dit jaar zal de feestlocatie in het centrum gelegen zijn & de gastspreker is er eentje van formaat : minister Hilde Crevits. Hou alvast deze datum vrij in je nieuwe agenda voor 2014!