N°8 - 27/11/2013

Het is een uitgesproken doelstelling van onze beleidsploeg om het sociaal woningaanbod in Roeselare in de komende jaren gevoelig te verhogen", aldus Bart Wenes, voorzitter van de gemeenteraad. In ons bestuursakkoord staat dat een woning bezitten of huren ook mogelijk moet zijn voor hen waarvoor de prijzen op de prive-markt haast onbetaalbaar zijn.

Burgemeester Luc Martens hield deze week naar aanleiding van 'RSL2030' nog een duidelijk pleidooi voor meer synergie tussen 'De Mandel', het regionaal sociaal verhuurkantoor en het OCMW om de zoektocht naar betaalbaar wonen te vergemakkelijken.

Onze CD&V-mandatarissen maken duidelijk werk van betaalbaar wonen, ook voor de zwaksten. Het stadsbestuur engageert zich om het sociaal woningaanbod tegen 2018 op te trekken van 6,7 naar 8 % op het totale woningaanbod van de stad. Dit betekent concreet een verhoging van maar liefst 433 woningen.

Roeselare staat klaar om de winter op te vangen. Onze schepenen Griet Coppé & Marc Vanwalleghem slaan de handen in elkaar met 'het winterplan' als het dreigt te vriezen of te sneeuwen. Ze houden zich klaar om indien nodig preventief te strooien, volgens een strooirouteplan. De stad baseert zich hiervoor op de voorspellingen van Meteowing.

Met de actie "Een Kop voor een Schop" wordt ook gedacht aan de zwaksten.  Mensen die minder mobiel zijn kunnen op sneeuwdagen moeilijk zelf hun stoep sneeuwvrij houden. Door het ophangen van een 'Help-affiche' kunnen ze de aandacht vragen van hun buren. Die zo hun goed hart kunnen tonen en een handje toesteken bij het sneeuwruimen. Een ruil krijgen ze een kopje koffie. Een kop voor een schop.

Zo wordt onze stad in een koude winter ook een beetje een "Warm Roeselare".

"Met de eindejaarsperiode willen we van Roeselare de gezelligste Kerststad van Vlaanderen maken: een Reuzenrad op het Roeselaarse stationsplein wordt één maand langs dé trekpleister", zegt schepen Kris Declercq.

Er wordt straks uitgepakt met een totaalpakket van acties, samen met de handelaars van de Stad en de vzw Centrumstraten, die er in geslaagd zijn om een reuzenrad naar de Stad te halen. Het is tegelijk een perfecte manier om het Stationsplein extra in de kijker te zetten.

Op het plein werden deze week bomen aangeplant langs de kortparkeerzone aan de Gasstraat & langs de terraszijde.  Het plein zal in de toekomst evolueren naar een echt evenementenplein. Het stationsproject brengt steeds meer leven in de brouwerij. Je wordt er goedgezind van, zoveel is zeker!

Volgende week hou je best je brievenbus goed in de gaten. Je mag immers een brief van Wouter Beke verwachten. Na het succesrijk innestocongres nodigt Wouter je uit om jouw engagement voor CD&V te hernieuwen, door je lidgeld voor 2014 te betalen.

Zo kan je opnieuw met ons in dialoog gaan. Want jouw verhaal, jouw stem, jouw mening: da's belangrijk voor ons. Dit alles vormt "ons verhaal". Een partij is vooral een beweging van geëngageerde mensen. Ook in onze stad, Roeselare. Daarom doen we een warme oproep om je lidgeld volgende week meteen te betalen. Zo blijf je deel van onze 'Warme Roeselaarse CD&V-familie'

Klaas Keirse
Voorzitter CD&V Roeselare

CD&V Lijsttrekkers 2014

Op het Innestocongres werden alle lijstrekkers voor de verkiezingen van 2014 voorgesteld : ook de West-Vlaamse lijstrekkers Hilde Crevits & Hendrik Bogaert werden voorgesteld in een leuk filmpje samen met de andere Vlaamse CD&V lijstrekkers. Bekijk de video op onze website.

Stad Roeselare was op zoek naar een nieuwe reclamebureau als partner om haar slogan “Roeselare is 'r voor jou” nog krachtiger uit te dragen. Er waren vier kandidaten en de keuze is gevallen op het bedrijf "Gelotology". De twee directeuren Raoul Maris en Hans Kerkhoff wonen in Ardooie en kennen Roeselare dus vrij goed.  Ze waren mee verantwoordelijk voor de smaakmakende campagne rond de Rode Duivels.

Burgemeester Luc Martens: “Communicatie is een erg belangrijk element om de band met de inwoner te versterken. Daarom kiezen wij bewust voor een nieuwe aanpak. Gelotology is misschien nog niet zo gekend, maar hun frisse aanpak spreekt ons aan." Humor? Altijd een goed idee!