N°6 - 31/10/2013

Het grensland tussen hier en daar

CD&V Roeselare wenst iedereen een Zalige Hoogdag van Allerheiligen : ter overpeinzing een tekst van onze Burgemeester Luc Martens:

"Het kerkhof: het grensland tussen hier en daar".  "Het kerkhof is een grensland. We bevinden ons hier op de grens van licht en duisternis. Op de scheiding van de dood en het leven. Op de oversteekplaats van hier naar daar. Naar dat niet te vatten ginder".

Van 15 tot 17 november zal CD&V Roeselare goed vertegenwoordigd zijn op het Goed Gezind Weekend & het Innesto-vernieuwingscongres in Lommel.

Heb je ook zin om de Roeselaarse ploeg op het congres te vervoegen ? Neem dan gerust contact op met onze voorzitter Klaas Keirse : klaaskeirse@yahoo.com

Vlaams volksvertegenwoordiger Griet Coppé uit Roeselare sprong vorige week in de bres voor de zwakkere in onze samenleving. Ze schrok toen ze een onderzoek van Mark Elchardus las, waaruit, aldus Griet, een kille visie op gezondheidzorg en de zwakkere blijkt: 'De conclusie is snel en onverbiddelijk: wie zwak is, vliegt er uit. Wie sterk is, mag rekenen op de gezondheidszorg om zich zo lang mogelijk sterk te houden.'  Lees het volledige opiniestuk van Griet

Roeselaars kamerlid Nathalie Muylle stelt het belang en de veiligheid van de patiënt steeds centraal in haar tussenkomsten in het parlement, waar ze de gezondheidszorg opvolgt. Vorige week presenteerde minister Onkelinx een wettelijk kader voor osteopathie. Nathalie Muylle:  "Een wettelijk kader voor osteopathie is een absolute noodzaak. Daarom ben ik ook erg tevreden met de wettelijke omkadering die minister Onkelinx nu voorstelt.”

Zwarte Pieten welkom op Sinterklaasparade

Onze schepen van Middenstand Kris Declercq kon het ons bevestigen : "Ondanks alle heisa blijven de Zwarte Pieten in Roeselare zeker welkom. Op zaterdag 16 november 2013 komt Sinterklaas terug naar onze stad, samen met 99 zwarte pieten.

Net zoals vorig jaar trekt er een schitterende Sinterklaasparade door de centrumstraten van de stad. De parade start om 17.30 uur in de Zuidstraat. Het belooft een zoveelste feestelijke dag te worden voor Roeselare.

Proficiat Bart!

Bart Wenes legde vorige week donderdag de eed af als lid van de West-Vlaamse provincieraad. Hij volgt er Gerda Mylle uit Izegem op die kamerlid werd.  CD&V Roeselare is blij & trots dat ze op die manier een extra vertegenwoordiger krijgt in de provincieraad, waar ook Marc Vanwalleghem reeds zetelt. Proficiat Bart!

Vorige week ontving je een stembrief om een nationaal voorzitter te kiezen. Wouter Beke is de enige kandidaat. We roepen graag op om zeker van je stemrecht gebruik te maken. Ga naar www.cdenv.be/mijncdenv & breng je stem uit. Je kan de stemkaart ook gewoon per post opsturen tot 7 november. Online kan je stemmen tot 11 november om 12 uur 's middags.