N°5 - 18/10/2013

Vanmorgen kwamen zo'n 2500 jongeren uit alle jeugdbewegingen samen op het Polenplein om de dag van de Jeugdbeweging in te zetten. CD&V Roeselare wenst alle leden, leiders & leidsters van harte proficiat op deze Dag van de Jeugdbeweging.

Ook onze mandatarissen schreven over hun jeugdbewegings-ervaringen op onze webite. De moeite waard om het verhaal van Griet, José, Geert, Klaas, Rina & nationaal voorzitter Wouter Beke te lezen.

Opening woonzorgcentrum Waterdam een nieuwe thuis voor 74 bewoners

Vanavond wordt het gerenoveerde deel van het woonzorgcentrum ingehuldigd door Vlaams minister Hilde Crevits, burgemeester Luc Martens en OCMW-voorzitter Geert Depondt. Zaterdag 19 oktober is er opendeurdag. 74 bewoners vinden er een nieuwe thuis.

WZC De Waterdam is de nieuwe naam voor twee woonzorgcentra van het OCMW, die in 2010 samensmolten. Een fusie zeg maar van het vroegere WZC Ter Dreve in de Drafstraat en het ex-WZC Ten Hove in de Handelsstraat en Drafstraat.

Cultureel Ambassadeurs & steun aan jong cultureel talent

Roeselare wil jong cultureel talent ondersteunen om de stad nog meer uitstraling te geven. Schepen Kris Declercq: "Met de titel van Cultureel Ambassadeur wil Roeselare artiesten in de etalage zetten. Soms zijn Roeselaarse kunstenaars bekend in de hele wereld, maar niet in hun eigen stad. We moeten trots zijn op wie de stad uitdraagt en willen die mensen in de belangstelling zetten. De titel van Cultureel ambassadeur geldt voor drie jaar."

Onze burgemeester kookt van woede

We nodigen je graag uit om ‘woedesoep’ te drinken met het 11.11.11 comité van Roeselare en burgemeester Luc Martens op zaterdag 19 oktober tussen 17 u. en 18 u. op het Stationsplein.

Door woedesoep te serveren, sluit Luc Martens zich aan bij de oproep van 11.11.11 nationaal. We koken mee van woede omdat honger een onrecht is. Wereldwijd lijden er immers 842 miljoen mensen honger.

Voorzittersverkiezing

In de komende week ontvang je een stembrief om een nationaal voorzitter te kiezen. Wouter Beke is de enige kandidaat.

We roepen graag op om zeker van je stemrecht gebruik te maken. Wil je Wouter Beke nog beter leren kennen, vooraleer je stemt? Klik dan op zijn foto hierboven om het magazine "Wouter" te lezen

Roeselare telt nu 59.340 inwoners

Uit de recentste tellingen blijkt dat in Roeselare 59.340 mensen wonen, we stevenen af op 60.000 inwoners.

Burgemeester Luc Martens: " Dit illustreert de aantrekkelijkheid van onze stad, maar stelt ons tegelijk voor grote uitdagingen inzake huisvesting, dienstverlening, mobiliteit en onderwijs."