N°5 - 09/09/2014

Europees Parlementslid Marianne Thyssen werd eind vorige week voorgedragen als Europees Commissaris voor ons land. Dat betekent meteen ook dat Tom Vandenkendelaere uit Roeselare haar opvolgt in het Europees Parlement. CD&V Roeselare is dan meteen op elk niveau vertegenwoordigd: zowel in het Vlaamse, Federale als in het Europese Parlement. Uniek in de Roeselaarse politieke geschiedenis!

CD&V Roeselare wenst Marianne Thyssen van harte proficiat! Ze heeft in de afgelopen jaren bewezen dat ze een méér dan gedegen dossierkennis combineert met grote daadkracht. Wij zijn bijzonder trots dat Tom Vandenkendelaere haar in november zal opvolgen in het Europees Parlement.

Hoog tijd voor een exclusief interview met "Onze Tom" die binnenkort als "European Tom"  door het leven stapt. In een openhartig interview vertelt Tom over de bewuste nacht waarin werd beslist dat Marianne Thyssen Eurocommissaris ging worden & dat hij naar het Europees Parlement mag. Hij vertelt over zijn toekomstplannen & liet ons weten dat hij zeker onze stad niet verlaat. Hij blijft Roeselare verder koesteren!

Met een vernieuwde aanpak van het parkeerbeleid wordt winkelen, wonen, leven & werken in Roeselare nog aantrekkelijker. De nieuwe visie op parkeren vertrekt vanuit het STOP-principe: voetgangers en fietsers krijgen voorrang op de auto. Het beleid zet hiermee een volgende stap naar een leefbare stad.

Griet Coppé, Schepen voor Mobiliteit & Openbare Werken (CD&V), licht de wijzigingen aan het parkeerbeleid toe: "We willen het lang rondzoeken naar een parkeerplaats in de stad een halt toeroepen. Ons wapen: de auto’s naar de parkeergarages leiden. Zo komt bovengronds plaats vrij voor korte afhaalboodschappen.”

Lees het volledige gesprek met Griet op onze website. Je kan er ook een plannetje met de parkings & de tarieven vinden.

Geniet nog even na van onze geslaagde Zomerhappening  & bekijk de foto's op onze website

Sportmarkt

Op zaterdag 13 september worden tal van pleinen in het centrum van Roeselare ingenomen door één grote Sportmarkt: het stadcentrum vormt zo het decor voor heel wat beweging!

Schepen José Debels : "Tijdens deze sportmarkt laten de vele vrijwilligers uit de lokale sportclubs je met plezier kennis maken met hun sportief aanbod. Door hun krachten te bundelen willen de Roeselaarse sportorganisaties een breder publiek ook laagdrempelig aanspreken. De Sportmarkt wordt georganiseerd in samenwerking met  Bloso & de meeste Roeselaarse sportclubs. Een unieke kans ook om met hen kennis te maken. Breng zeker een bezoekje bij de infostands van de Roeselaarse sportclubs. Ze zijn goed bezig!"

Vrouw & Maatschappij Roeselare nodigt alle dames én heren uit naar haar 1e Quiz op vrijdag 12 september 2014.
Het wordt een superleuke avond waarop eenieders kennis over vrouwen grondig getest wordt.

Afspraak komende vrijdag om 19 uur in Dienstencentrum Schiervelde, Schierveldestraat 55+ te Roeselare

Het Vlaams regeerakkoord

De coalitiepartners in de Vlaamse Regering stelden in de vakantie het regeerakkoord voor. CD&V is tevreden over het feit dat heel veel elementen uit het 3D-plan werden geïntegreerd in het akkoord.

Een regeerakkoord dus met duidelijke, doelgerichte en duurzame keuzes voor een sterker Vlaanderen in een sterker land.

Je kan het op onze website nog eens rustig doornemen.