N°4 - 28/09/2013

BUSSTATION & FIETSENSTALLING OFFICIEEL GEOPEND

Gisteravond was minister Hilde Crevits te gast in Roeselare om het nieuwe bussation & fietsenstalling officieel te openen. De stationsomgeving verandert al enkele jaren beetje bij beetje. Verhoogde perrons, roltrappen en een nieuwe kortparkeerzone zijn maar enkele van de al gerealiseerde delen. Nu is er een nieuwe mijlpaal:  het nieuwe busstation en de eerste nieuwe fietsenstalling worden maandag door het publiek in gebruik genomen.

Op en rond het Roeselaarse station zijn al enkele jaren grote werken aan de gang. De stad Roeselare, Infrabel, De Lijn en de NMBS kwamen immers overeen om samen in een compleet vernieuwde stationsomgeving te investeren. Op de planning stonden een vernieuwd stationsgebouw, een nieuw busstationn, nieuwe fietsenstallingen, een verkeersluw stationsplein en een ondergrondse parking. Tegelijkertijd werd er een andere mobiliteit voor de stationsomgeving uitgetekend.

Burgemeester Luc Martens & Schepen van mobiliteit Griet Coppé waren dan ook uiterst tevreden: ' Wij zijn trots op de sterke samenwerking van onze ploeg. We mogen écht fier zijn op deze realisatie. Als het hele project klaar is, wordt de stationsbuurt ons portaal op de stad én op Krottegem!"

START VAN HET NIEUWE WERKJAAR

In de komende weken trekken we opnieuw het werkjaar op gang samen met onze afdelingsploeg. Noteer nu al de data!

• Op dinsdag 15 oktober om 18 uur 30 komt de strategische raad van CD&V Roeselare opnieuw samen. De leden van deze raad ontvangen nog een persoonlijke uitnodiging voor deze besloten bijeenkomst. Aansluitend  kan je naar de pensioenavond van Vrouw & Maatschappij of de wedstrijd van de Rode Duivels in café den Arend samen bekijken. Iedereen is welkom om mee te kijken.

• Op woensdag 23 oktober is er om 20 uur onze eerste bestuursvergadering van het werkjaar. Ons bestuur staat open is voor alle leden die zich willen engageren. De bestuursleden ontvangen nog een persoonlijke uitnodiging. Nieuwe bestuursleden zijn steeds welkom: contacteer ons gerust via info@roeselare.cdenv.be

Op dinsdag 15 oktober om 20 uur organiseert Vrouw & Maatschappij Roeselare een boeiende avond in het teken van jouw pensioen.

• Is pensioenen een mannenzaak?
  • Hoe moet je je voorbereiden op een goed pensioen?
  • Is het gemiddelde pensioen echt 927 euro?
  • Welke keuzes tijdens je loopbaan hebben een invloed op je pensioen?
  • Aan de hand van welke criteria wordt je pensioen berekend?
Kortom: Wat moet je doen voor een beter pensioen?
Antwoorden op al jouw vragen tijdens deze interessante infosessie. Ook jij bent van harte welkom in de vergaderzaal Wit-Gele Kruis, Hof ter Weze 21, 8800 Roeselare-Rumbeke.
Inschrijven kan via www.roeselare.cdenv.be/pensioen

Fuiven op de GLS-Site

De stad Roeselare start begin volgend jaar al met de verbouwing van de oude pakjesloods op de GLS-site in de Beversesteenweg tot fuif- en ontmoetingscentrum voor jongeren en verenigingen. In een eerste fase komt er een kleine fuifzaal voor 250 personen.

'Als het af is, moet er een grote fuifzaal voor duizend personen zijn, maar we gaan nu al werk maken van een eerste fase met een fuif- en ontmoetingsplaats voor 250 personen in de kelder van het gebouw. Er komen ook drie repetitiezalen, een bar, bergruimte en een sanitair blok. Dat moet eind volgend jaar al klaar zijn. We moeten snel gaan, willen we gebruik kunnen maken van 600.000 euro toelage uit het Stedenfonds', zegt schepen Nathalie Muylle.

Onze CD&V-Afdeling heeft ook een eigen website waar elke week 'vers nieuws' te lezen valt.

Een ideale manier om het doen & laten van onze mandatarissen én onze stad te volgen.

Online-blik bij de Roeselaarse handelszaken

Je kan met Google Street View binnenkijken in de Roeselaarse winkels, horecazaken en kantoren. Deze week haalde Roeselare het middagnieuws tijdens het VRT-Journaal. De winkels van Roeselare kan je nu nu ook vanuit je luie zetel bezoeken. Met speciale 360° foto's zijn de winkels toegevoegd aan Google Streetview. Mensen van buiten Roeselare maken zo online kennis met het aanbod. Om daarna een gezellige dag te Roeselen in de Rodenbachstad.