N°3 - 09/09/2013

Bart Wenes, voorzitter van de gemeenteraad, zetelt binnenkort ook in de West-Vlaamse provincieraad. Hij volgt er Gerda Mylle uit Izegem op die volksvertegenwoordiger wordt in opvolging van Stefaan De Clerck, de nieuwe voorzitter van Belgacom.

CD&V Roeselare is blij dat ze op die manier een extra vertegenwoordiger krijgt in de provincieraad, waar ook Marc Vanwalleghem reeds zetelt.

Bart Wenes zal zich vooral bezighouden met dossiers die hem nauw aan het hart liggen: onderwijs, cultuur, welzijn én sport. Namens CD&V wensen we Bart van harte proficiat!

Seniorenvoorzitter Marc Himpe was een gelukkig man toen hij de talrijk opgekomen CD&V Senioren mocht verwelkomen op de eerste activiteit van het nieuwe werkjaar 2013-2014.

Schepen Griet Coppé was de centrale gast. Ze ging in dialoog met de Roeselaarse CD&V-senioren over de 6de staatshervorming & over de lokale mobiliteit en openbare werken in Roeselare. De aanwezigen luisterden geboeid naar haar uiteenzetting.  Klik hier om de volledige presentatie van Griet Coppé nog eens te bekijken

Op 1 september zwaaide CD&V Roeselare de zomer uit tijdens de eerste openluchtversie van haar jaarlijkse zomerhappening. Het werd een voltreffer over de hele lijn. Veel volk, gezellige ambiance, een heerlijke barbecue, jong & oud in de ban van volksspelen, en het muzikale duo Brecht & Hannes in grote 'forme'.

Staatssecretaris Hendrik Bogaert toonde zich een gedreven sportman: hij won nipt de zakloopwedstrijd waarmee de volksspelen op gang werden getrokken. Onze burgemeester & schepenen waren zijn te duchten tegenstanders.

Voorzitter Klaas Keirse was tevreden over de talrijke aanwezigheid en kijkt al uit naar de editie van volgend jaar. Hij stuurt ook extra dank aan de vele vrijwilligers die dit mogelijk maakten!