N°3 - 21/02/2014

De Stad Roeselare diende gisteren een dossier in om Vlaamse en provinciale subsidies te krijgen voor het toekomstige zwembad dat zal gebouwd worden op de site Schiervelde. Er wordt samengewerkt met andere gemeenten uit de regio om zo te komen tot een complementair zwembadaanbod: Ledegem, Izegem en Hooglede stappen mee in het verhaal. Het nieuwe zwembad zal acht zwembanen en een instructiebad met vier banen tellen.

Afgelopen weekend kwamen zo'n 200 CD&V leden samen voor de traditionele nieuwjaarsontmoeting. Minder traditioneel was de locatie, want voorzitter Klaas Keirse kon de leden dit keer verwelkomen in één van de winkelpanden op de totaal vernieuwde Muntsite, vlakbij ARHus. Net voor de receptie brachten we in avant-première een bezoekje aan de nieuwe bibliotheek.

In zijn jaaroverzicht van 2013 had voorzitter Keirse aandacht voor de talrijke activiteiten van de afdeling: de Toekomstdag, de geslaagde Zomerhappening, de  Eindejaarskaravaan, de Goed Gezinde Bordenactie van begin dit jaar,... Hij wees ook op de goede werking van ons stadsbestuur met onze burgemeester, OCMW-Voorzitter & de CD&V-Schepenen als motoren. Uiteraard gesteund door de raadsleden in de gemeente-, provincie- & OCMW-raad.  Hij bedankte ook de vele vrijwilligers die zich inzetten om de afdelingswerking mogelijk te maken. Hij keek vol vertrouwen uit naar 25 mei, de dag van de verkiezingen.

Daarna was het aan minister Hilde Crevits om haar feesttoesspraak te houden.  In haar gekende enthousiaste & joviale stijl had ze het over "dromen die uitkomen". Bijzonder passend, zo vlakbij de nieuwe bibliotheek. Alweer een droom die in Roeselare wordt gerealiseerd. Net zoals die andere droom aan het station, die ook uitkomt dankzij de goede samenwerking met het stadsbestuur, de NMBS en de Lijn  & de Vlaamse overheid. Zo is politiek, Het gaat over dromen.. het gaat over dromen realiseren... Daarna stelde Hilde Crevits ook alle modellijsten voor de komende verkiezingen. Tal van kandidaten tekenden present!

Na de officiële speeches kwam het feest helemaal los met een fijn verzorgde receptie, gevolgd door een uitgebreid walking-dinner. Later op de avond kwamen Staatssecretaris Hendrik Bogaert & voormalig minister Steven Vanackere langs om -samen met Burgemeester Luc Martens, schepen Kris Declercq & nationaal jongerenvoorzitter Tom Vandenkendelaere- als volleerde DJ's plaatjes te draaien op de Roeselaarse tjevenfuif.

Klik hier om alle foto's van het nieuwjaarsfeest te bekijken

De avond duurde tot de kleine uurtjes & daarna keerde iedereen weer tevreden huiswaarts!

In de komende week hou je best je brievenbus extra in de gaten. Want je mag ons huis-aan-huisblad verwachten. Het staat boordevol goed gezind nieuws over onze stad.

Sta je te popelen om al even ons magazine te doorbladeren? Klik dan hieronder op de lees meer-knop.

ARhus opent dit weekend haar deuren voor het grote publiek: ARhus is het nieuwe kenniscentrum van Roeselare op De Munt. In de volksmond zal wellicht nog een tijdje over 'dé bibliotheek' gesproken worden, maar ARhus is zoveel meer dan enkel een bibliotheek: het is écht een open kenniscentrum geworden.

Schepen Nathalie Muylle: "Naast de vertrouwde boeken, kranten, cd's en dvd's kan je er ook genieten van een klein concert, een lezing of een lekkere koffie na het shoppen.  ARhus is een innovatief platform voor levenslang en levensbreed leren dat inzet op leren, ondernemen en innoveren en een huis van de stad wil zijn voor al wie zich in en buiten Roeselare wenst bij te scholen en te ontwikkelen".

Kris Declercq : "Het wordt een huis dat toegang verschaft tot kennis en leren en partnerships afsluit die ondernemen en innoveren faciliteren".

In het weekend van 22 & 23 februari kan het grote publiek kennis maken met ARhus. Een dikke aanrader! ARhus prikkelt de zintuigen tijdens het openingsweekend.

Klik hieronder op de 'lees meer-knop' & bekijk het volledige programma van het opendeur weekend. Er is voor elke kennis-ontdekker iets nieuws te vinden of te verkennen.