N°2 - 09/02/2014

In de voorbije weken ontmoette ik velen van u tijdens één van onze goedgezinde dialogen in de rand van onze stad. We kwamen luisteren naar wat u bezig houdt, naar wat u gelukkig maakt en naar wat nog beter kan.

Als burgemeester wil ik met mijn CD&V-collega’s, maar ook samen met u proberen om onze krachten te bundelen. Om er over te waken dat Roeselare zijn rol als sterke centrumstad verder waar kan maken. Maar tegelijk willen we werk maken van een grotere leefbaarheid in onze wijken en deelgemeenten. Zo bouwen we verder aan  hechte buurten, waar het goed is om te wonen, te leven en te werken.

Laat ons daar samen de schouders onder zetten om Roeselare in 2014 echt Goed Gezind te maken. Ik kijk er naar uit om u zaterdagavond te ontmoeten op de nieuwjaarsontmoeting van CD&V Roeselare op de Muntsite.

Luc Martens,
Burgemeester Roeselare

Hartverwarmend was het, om bij het begin van het nieuwe jaar velen van u al te mogen ontmoeten tijdens onze Nieuwjaarstour door de stad. We gaan met hetzelfde goedgezind enthousiasme verder, met ons Nieuwjaarsdiner op zaterdag 15 februari 2014.

Zoals dat past voor een Nieuwjaarsbijeenkomst, wordt het een avond waarbij we terugblikken op het afgelopen jaar & op wat we konden realiseren. Daar hoort een bezoek in avant-première bij aan het gloednieuwe ARhus-kenniscentrum.

Daarnaast kijken we ook vooruit, met de Vlaamse, federale en Europese verkiezingen in aantocht. Daar hoort dan weer hoog bezoek bij!

Je kan het volledig programma op de uitnodigingskaart nog eens rustig bekijken door hier te klikken.

Zorg dat je er ook bij bent & vergeet niet om in te schrijven door hier te klikken.

Klaas Keirse
voorzitter CD&V Roeselare

De afgelopen maanden vonden in Roeselare op verschillende locaties werken plaats. De stationsomgeving kreeg een nieuwe aanblik met meer ruimte voor fietsers en voetgangers. Aan de K. Leopold III-laan (Mirando) werd een tunnel onder de sporen geschoven. Een nieuwe fase in de nutsleidingswerken voor de heraanleg van de West- en Noordlaan werd aangevat.

Deze werkzaamheden zijn niet lukraak gekozen. Achter deze inspanningen schuilt een weloverwogen visie: de realisatie van een kleine ring rond Roeselare. “Hiermee geven we de wijken terug aan haar bewoners. De kleine ring splitst immers het bestemmingsverkeer en het doorgaand verkeer van elkaar”, duidt Griet Coppé, schepen voor mobiliteit.

Deze week begon Vlaams minister-president Kris Peeters aan een Ronde Van Vlaanderen: zijn eerste halte was niet toevallig dé stad van de voeding, Roeselare. Kris Peeters lanceerde recent één centrale vraag : "In welk Vlaanderen wil U leven?" Zijn antwoord was even helder als christendemocratisch : "Het wordt een Vlaanderen mét economische groei & zonder sociale afbraak. Hét kan!"

Op maandag 3 februari was hij in Roeselare vergezeld door minister Hilde Crevits, Staatssecretaris Hendrik Bogaert & Europarlementslid Marianne Thyssen. Samen bezochten zij het bedrijf Maselis, producent van ‘health food’ op basis van graan. Ze gingen in gesprek met onder meer de Fevia-leden, studenten voedingstechniek VIVES, en het Huis van de Voeding. Ook onze Roeselaarse parlementsleden Griet Coppé & Nathalie Muylle namen deel aan dit overleg.

Deze week werd het wetsvoorstel van CD&V-kamerlid Nathalie Muylle dat de klinisch psychologen en klinisch orthopedagogen als gezondheidsberoepen erkent, goedgekeurd in de plenaire vergadering van de Kamer. Ook voor de uitoefening van de psychotherapie wordt een wettelijk kader voorzien.

Op 15 februari gaan alle remmen los op de "Roeselaarse Tjevenfuif" van JONGCD&V! @ MuntSite te Roeselare. Kick-Off om 22:00 door "de West-Vlaamse Euros" Steven Vanackere & Tom Vandenkendelaere. Roeselare is thé place to be voor alle jonge Tjeven & Sympathisanten uit West-Vlaanderen!