NIEUWSBRIEF
01/11/2015

CD&V Roeselare wenst iedereen een Zalige Hoogdag van Allerheiligen. Burgemeester Luc Martens stond vanmorgen -op het Roeselaarse kerkhof- stil bij Allerheiligen & de dood.

"Denken in het aanzicht van de dood" : is de titel van deze overpeinzing die je op de website kan nalezen.

Vandaag opent de 63ste Jaarbeurs in Roeselare: Je kan van zondag 1 november 2015 tot en met 11 november terecht in de Expohallen . De beurs is iedere dag open van 14u tot 19u.

Win één van de 5 gratis toegangstckets
Voor de lezers van onze nieuwsbrief hebben we 5 toegangstickets om weg te geven. Wil jij er eentje? Stuur dan een mailtje naar info@roeselare.cdenv.be met onderwerp. "jaarbeurs". Op 2 november om 12 uur trekt de onschuldige hand 5 winnaars, die persoonlijk verwittigd worden.

Roeselare loopt steeds mee in de spits inzake land- & tuinbouw. Ook in de glastuinbouw worden in onze stad nieuwe initiatieven genomen. Schepen van landbouw Marc Vanwalleghem: "Er komt een nieuwe zone met 30 hectare glastuinbouwzone. Deze serres worden duurzaam verwarmd via de restwarmte van de verbrandingsoven. Op het dak van de nieuwe REO-loods komt volgend jaar een dakserre"

Met KIDZ komt er één centrale opvang voor kinderen van 0 tot 12 jaar. Alle kinderopvangplaatsen van het Zorgbedrijf Roeselare zijn voortaan gebundeld onder de naam KIDZ .
Geert Depondt, OCMW-voorzitter & voorzitter van het Zorgbedrijf Roeselare: "Hierdoor kan een gezin overstappen van opvang voor baby's en peuters naar de opvang van schoolgaande kinderen, zonder daarvoor te moeten verhuizen naar een andere dienst en in de toekomst ook zonder te verhuizen naar een andere locatie."

Roeselare is goed op weg op het vlak van fijn stof. Schepen Nathalie Muylle: "Waarden in de Brugsesteenweg en de haven zijn heel laag en zelfs de laagste van de stedelijke gebieden in de regio".

Veel mensen uit Roeselare reageerden positief op de oproep om niet-gebruikte kledij naar het inzamelpunt in de Sint-Amandskerk op het de Coninckplein te brengen om de vluchtelingen te helpen. Ook een groot aantal vrijwilligers werkt mee om de inzamelactie in goede banen te leiden. ‪#‎warmroeselare‬

Ik, jij, Wij : Samen geven we CD&V vorm. Een open beweging waarin iedereen zichzelf kan zijn en op zijn eigen manier kan meeschrijven aan ons christendemocratisch verhaal. Momenteel worden de verkiezingen gehouden voor de regiovoorzitters & de provinciale besturen die van onze partij een WIJ-beweging wil maken.

Steun onze Roeselaarse kandidaten

• De Poorter Jannick
    Jannick stelt zich kandidaat voor het provinciaal bestuur rechtstreeks te verkiezen.

• Stuer Maarten
    Maarten stelt zich kandidaat voor het provinciaal bestuur rechtstreeks te verkiezen.
    Tevens kandidaat voor het provinciaal bestuur als afgevaardigde regio Roeselare-Tielt.

• Vandenbroucke Miche
    Miche stelt zich kandidaat voor het provinciaal bestuur rechtstreeks te verkiezen.
Vanaf dit jaar kan er voor de bovenlokale bestuursverkiezingen online gestemd worden.

Welkom in de Brouwer(W)IJ

We nodigen u vriendelijk uit op het BROUW(W)IJ-moment in Roeselare op dinsdag 10 november 2015 in "Het Sacrament" in Oekene.

Je bent er welkom om te stemmen, om kennis te maken met het Wij-bier & om meer te vernemen over de nieuwe baseline van CD&V : "Waar een WIJ is, is een weg".

Klik hier voor een locatieplannetje om makkelijk in "Het Sacrament" te geraken.

Minister van Onderwijs Hilde Crevits legde in Roeselare de 1ste steen van de Nieuwbouw van V.T.I. Roeselare. De nieuwbouw heeft een oppervlakte van 3.686 vierkante meter.

De nieuwbouw omvat een restaurant met 500 zitplaatsen, een grootkeuken, een aula, een VIP-ruimte en vijf nieuwe klaslokalen. De werken begonnen in juli 2015 en moeten voltooid zijn in april 2017.