04/04/2015

Onze stad telt vele verenigingen & wijkcomités die samen met het stadsbestuur werk maken van een Bruisend Roeselare. CD&V Roeselare hecht zeer veel belang aan dat engagement en die positieve ingesteldheid. Mensen verbinden & versterken: daar staat CD&V 100% achter.

Roeselare telt maar liefst 293 verenigingen. De sportclub, het koor of de harmonie, de jeugdvereniging, de seniorenorganisatie, mensen die zich inzetten voor het milieu, het gezin of ieders welzijn: zovele honderden Roeselarenaars engageren kiezen voor de gezelligheid en het informele karakter van een plaatselijke vereniging.

Zonder onze vrijwilligers zou onze samenleving er heel anders uitzien, minder warm, minder krachtig, minder solidair, minder zorgzaam. Die verbondenheid willen wij nog sterker ondersteunen! Want steun aan het verenigingswerk is voor CD&V de enige juiste manier om een beleid te voeren dat dicht bij de mensen staat en goed is voor iedereen.

Vanmorgen werden de leeswijzers & het nieuwe subsidiereglement op het stadhuis voorgesteld. Naast de subsidies kan je ook bij de stad terecht voor huur van lokalen & materialen. Een compleet overzicht over & voor onze verenigingen op onze website.

Graag nodigen we jou uit op onze eerste ' Pastakaarting' die plaats vindt in het Ruitercentrum (wijk De Ruiter) in de Piljoenstraat te Roeselare. Ook voor de niet-kaarters is dit een ideale gelegenheid om mekaar eens te ontmoeten en bij te praten. Graag afspraak op zondag 26 april, van 10u00 tot 12u30 & van 18u00 tot 22 uur.

Kaarten kosten €1,50 /stuk & zijn te verkrijgen bij al onze OCMW- & Gemeenteraadsleden en bij de CD&V-bestuursleden.

Vrouw & Maatschappij Roeselare vroeg afgerlopen maand aandacht voor meer genderevenwicht in de raden van bestuur bij de Vlaamse sociale huisvestigingsmaatschappijen. Een  groep CD&V-vrouwen onder leiding van voorzitster Jannick De Poorter pleit voor meer vrouwen in de Raden van Bestuur. Ook de Roeselaarse parlementsleden Nathalie Muylle & Griet Coppé kwamen de actie mee ondersteunen.

Lente in de Stad

Halfweg april valt ons huis-aan-huisblad in alle Roeselaarse brievenbussen.

Via deze nieuwsbrief krijg je exclusief de kans om het blad -in primeur- al even digitaal door te bladeren.

Gratis tickets voor Wij-Moment met Jean-Bosco Safari

Op vrijdag 10 april organiseert CD&V een concertavond met Jean-Bosco Safari. Jean brengt zijn muzikale vrienden mee. Samen brengen ze songs en verhalen over de kracht van het zwarte continent en de mensen die er wonen. Een concertavond die u iets meer vertelt over de banden van CD&V met het Zuiden. 10% van het lidgeld schenkt CD&V aan projecten in samenwerking met www.triasngo.be. Voorzitter Wouter Beke komt ook & geeft voor aanvang van het concert nog een woordje uitleg.

Alle Roeselaarse CD&V-leden kunnen er gratis bij zijn. Je moet wel even inschrijven via onderstaande lees-meer-link

560 werkzoekenden aan het werk dankzij Bouwkan Roeselare

BouwKan, het samenwerkingsverband dat de match maakt tussen werkzoekenden en werkgevers in de bouwsector legde uitstekende jaarresultaten voor aan het Roeselaarse stadsbestuur.

Schepen van sociale economie José Debels: "De afgelopen jaren hielp BouwKan in Roeselare 560 werkzoekenden aan werk in de bouwsector. De succesformule van BouwKan kon de voorbije jaren ook rekenen op de steun en erkenning van VDAB".