Uitnodiging Daguitstap
07/10/2014

Beste CD&V vrienden,

Op zaterdag 25 oktober 2014 trekken we er samen op uit . Samen met de vele vrijwilligers en onze mandatarissen  nodigen we ook  alle leden  van CD&V Roeselare uit om mee te gaan op onze daguitstap in de regio Arras, in het noorden van Frankrijk.

Het  wordt een leuke & tegelijk leerrijke dag in het teken van Wereldoorlog I.

Om 7.45 uur verzamelen we op de parking van Carrefour aan de Ardooisesteenweg in Krottegem, om nadien allemaal samen met de bus (airco, toilet, bar en dvd) naar Arras te rijden.

In Arras krijgt u de kans om de tot ver buiten Frankrijk wereldberoemde pleinen la Grand-Place en de Place des Héros te bewonderen en ondertussen een bezoek te brengen aan de wekelijkse markt.  In de Carrière Wellington leert u het ondergrondse Arras uit WO I kennen.

De lunch nuttigen we in Ablain-Saint-Nazaire in L’Abri des Visiteurs
(traditionele keuken op basis van streekproducten: apero, voorgerecht, hoofdschotel, dessert, wijn, water en koffie) op de site van Notre-Dame de Lorette, een gigantische Franse militaire begraafplaats uit WO I, met een toren, een museum en zelfs een neo-byzantijnse basiliek. Uiteraard voorzien we voldoende tijd om dit alles te bezoeken.

Nadien brengt de chauffeur ons naar Vimy, waar we een WO I slagveld bezoeken, maar vooral het Canadese Memoriaal dat gerust mag beschouwd worden als één van de indrukwekkendste monumenten ter nagedachtenis van WO I ter wereld.

We besluiten de daguitstap in het historisch mijncentrum van Lewarde (belangrijkste van Frankrijk), waar we niet alleen de mijnschachten, de mijngebouwen en het museum bezoeken, maar ook een ontmoeting hebben met een gewezen mijnwerker die ons getuigenis zal brengen over het leven in en rond de koolmijnen.

We zijn terug in Roeselare omstreeks 20 uur.

We bieden u dit alles aan tegen kostprijs, nl. 55 €. Hierin is begrepen: het busvervoer, de lunch (apero, voorgerecht, hoofdschotel, dessert, wijn, water en koffie), alle geleide bezoeken & de ontmoeting met een gewezen mijnwerker.

Inschrijven kan bij Frank Wauters (0475/63.06.51, frankwauters@kfw.be).
Betaling van de deelname in de onkosten kan gebeuren op rekening van CD&V
Roeselare: BE60 7775 5013 4970 met vermelding van ‘Daguitstap’ en aantal personen.

Hopelijk zijn jullie ook van de partij. Tot binnenkort,

Klaas Keirse , voorzitter CD&V Roeselare
Frank Wauters, verantwoordelijke ‘werkgroep Vorming & Beweging’