Beste Roeselarenaar,

Wil je ook meedenken over de toekomst van onze stad en meeschrijven aan het partijprogramma van CD&V? Dit kan vanaf 1 april op onze toekomstateliers(*), waarop we je van harte uitnodigen.

Wij willen ons buigen over de toekomst van de stad en dat willen we graag samen met jou doen. In de loop van 2017 organiseert CD&V-Roeselare zes toekomstateliers om met jou te debatteren over de toekomst van onze stad.

• Hoe maken we in onze stad werk van groene en leefbare ruimte?
  • Welke rol willen we geven aan onze wijken?
  • Hoe maken we niet alleen een warmtenet van betaalbare energie, maar ook van warme mensen?
  • Wat is in Roeselare nodig op vlak van gezondheidszorg om ons te wapenen tegen de vergrijzing?
  • Hoe kunnen we nieuwe technologieën combineren met mobiliteit?
  • Hoe blijven we Roeselare als shoppingstad uitbouwen?

Dit zijn enkele van de vele thema's die in deze zes ateliers aan bod zullen komen. Samen met jou willen we ons Roeselaars toekomstprogramma schrijven. Jouw ideeën en bekommernissen willen we graag kennen en verwerken in ons partijprogramma.

3de toekomstatelier: "Hoe wonen in Roeselare in 2030?"

Ons derde atelier gaat over "Hoe wonen in Roeselare in 2030?""
en vindt plaats op woensdag 6 december om 19.00u
in Trax Roeselare, Beversesteenweg 67a in Roeselare.

Tijdens dit toekomstatelier verdiepen we ons in het thema "Wonen in 2030"

• 19 uur 00:  Onthaal
  • 19 uur 30 : Visie van de Stad door Nathalie Muylle, schepen van stedenbouw & ruimtelijke ordening
    Waar gaan we wonen? | Zijn er nog bjkomende woongebieden? | Hoe gaan we Wonen? | Hoe ziet de stad haar toekomst?
  • 20 uur 30 : Keuze uit twee workshops

Workshop1 : "Mijn eerste woning"
    In deze workshop wordt uitleg gegeven  omtrent leningen & premies gegeven door Stad Roeselare, Hectaar & Hectarent.

Workshop2: " Brainstorm rond de site "De Spil" in Roeselare
    Denk mee na over de toekomstige invulling van de Site rond 'De Spil' & het Spillebad. Hoe zien jullie die toekomst?
  • Afluiten doen we met een hapje & een drankje

Inschrijving is gewenst via jijmaaktroeselare@gmail.com
Inschrijven graag voor 30 november 2017
Wie niet over internet beschikt, kan telefonisch inschrijven : 0475 94 68 48

(*) Een toekomstatelier is een vergadering waarop we aan de toekomst van Roeselare willen werken door te  luisteren naar en te debatteren met de Roeselarenaars. We kiezen voor een locatie die tot inspiratie aanzet. We sluiten af met een drankje en wanneer de locatie er zich toe leent, voorzien we als extraatje een facultatief geleid bezoek achteraf.